zondag 28 oktober 2012

WEER EVEN WAT ANDERS!!


Ik hou van slingers haken ze zijn vrolijk en lekker snel klaar!
Na alle bloemen ,vlaggetjes en hartjes slingers wilde ik weer eens wat anders dus.....








En dit zijn ze geworden 
In het midden heb ik een knoopje gedaan.
Aan een slinger zitten 10 rondjes met telkens 20 lossen ertussen.

En zo maak je ze:
Ronde 1
Begin met een magic ring,
1 losse in de ring.
 daarna 6 vasten, sluit met een halve vaste.

Ronde 2
3 losse, in de zelfde steek 1 stokje , 3 losse , 2 stokjes in de volgende steek ,
doe dit nog 4 x maak vast met halve vaste in de in de bovenste losse van je eerste stokje.

Ronde 3
1 losse, 5 vaste in de tussen liggende ruimtes die je maakte met de 3 losse 
nog 5 x en dan ben je klaar.
knoopje in het midden ,
10 losse rondje eraan maken met halve vaste 10 losse etc.

En wil je nog sneller?
Dan doe je alleen ronde 1 en 2 sluit met halve vaste en dan 4 losse,
En je krijgt dit!
(15 rondjes met telkens 10 losse ertussen)


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.ik ben namelijk niet zo heel goed in uitleggen  :-)
Dus mocht je nog vragen hebben ? laat het mij alsjeblieft weten!
En anders veel plezier met het maken!

Fijne zondag!


28 opmerkingen:

  1. wauw dat ziet er geweldig uit met al die kleuren !

    groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Een hele vrolijke slinger heb je gemaakt. Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker vrolijk! Ik ga het ook eens proberen.
    http://poppenhuisjewools.blogspot.nl/2012/10/give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je behangetje zo mooi!
    Wat is je favoriete 5-(of minder)letter-woord?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh en liefde zeker ook?
      Je favoriete woord gisteren was iets van Kak? Of iets anders beginnend met een K... of iets veeeeel langer? :)

      Verwijderen
  5. Oh die met dat knoopje in't midden zijn echt superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige slinger, heerlijk toch weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg! Heb je toevallig zo'n leuke slinger over of moet je er één kwijt;) hihiih!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vrolijk zo'n slingertje! Moet er echt eens voor gaan zitten maar ik en in het rond haken zijn nog niet grote vrienden! ;)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat je echt een super leuke slinger heb gemaakt! Ook heel leuk met die "hartjes" van de bloemen zo, met zo'n kraal.. Ik heb nog never ever in mijn leven gehaakt dus die uitleg is abacadaberra, haha. En die mand met wolletjes, me likes...
    Bedankt voor je leuke reactie op onze Plant-a-Message (plantenstekers). Ik heb ze zojuist in de shop gezet, ook wat magneetjes. Binnenkort nog meer nieuws. Heb je nou toch die Hema lamp gekocht, hahaha. Laatst zei je al dat je ze gezien had maar niet gekocht (herinner ik me goed toch?) Hele fijne zondag verder! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk, laatst voor het voor het eerst gehaakt op een workshop. Deze slinger wil ik ook gaan proberen. Erg goed dat het patroon hier staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer leuke kleuren!! Hier ben ik toch wel vrolijk van geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hieperdepiep Hoeraaaa! ;-)
    Wat een vrolijke slingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zijn leuk! Degenen die uw kleurrijke slingers gaan ontvangen, gaan heel blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalige kleurtjes, als ik dit zie kriebelt het weer om te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die zijn echt heel schattig! En zo grappig : jouw wol-mandje is mijn wasknijpermandje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige slinger, leuk met die knoopjes er in!
    Mooi kleedje heb je onder je eethoek staan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. vrolijk werden ze, voor in de kerstboom?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze blijven leuk! En met die knopjes er aan is het heel tof geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mmm...heerlijk zo'n bloggie! Thanxxx voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie slinger met de knoopjes, erg leuk.
    Ik probeer mij aan te melden via google friend, dit geeft nog wel eens problemen.
    Zet je in elk geval op mijn leeslijst.
    groet, Martine.
    (www.martinevianen.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn ze leuk! Helaas geen tijd om voor mezelf te gaan haken met al die swapjes en opdrachten. Maar het staat nu in mijn favorieten voor... volgend jaar zomer ergens, ben ik bang... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat tof met die knoopjes in het midden! Maakt het helemaal 'af'!

    BeantwoordenVerwijderen