donderdag 5 januari 2012

TOCH NOG MAAR EEN COL

Van mijn lieve vriendinnetje kreeg ik deze wol (acryl,geen echte wol voor mij helaas!)
Het is een soort okergeel (niet echt goed te zien op de foto,s )


En dit maakte ik er van


Een heerlijke warme col (en deze pastte wel hihi)
Het patroon haalde ik uit dit (kringloop)boekje


Zelluf doen???
Hier een beschrijving :

2 bollen katia alaska 100 gr
Haaknaald 5.0 (6 kan ook)

HET FANTASIE RASTER
`
* aantal st. deelbaar door 4
*1 basisrij + 1 rij steeds herhalen

Basis:* 5 l, sla 3 st. over ; haak in de volgende st. : 1 v ,. 3 l en 1 v.* 5 l. ; sla 3 st. over ; 1 v.
(1) * 5l. ; haak in de 3e van de 5 l. ; 1 v., 3 l., 1 v *, 5 l., 1 v . in de 3e l.

Naai de uiteindes aanelkaar en klaar is je col!! ( ik kan hem 2 x om )

Steken uitleg: l = losse
                     v= vaste
                     st= steek

1 opmerking: